Followers

Wednesday, 27 June 2012

LAPORAN PROGRAM KEMPEN ANTI - AEDES RIDSECT RENJER SMK TUN SYED NASIR ISMAIL,JOHOR BAHRU TAHUN 2012





TOPIK


BUTIRAN

Nama Program

Kempen Anti Aedes Ridsect Renjer


Objektif

1.1   Memberi kesedaran tentang bahaya wabak denggi
1.2  Meningkatkan pengetahuan warga sekolah  tentang kepentingan menjaga kebersihan bagi mengelakkan penyakit denggi



Tarikh Perlaksanaan

18 Januari 2012


Tempat

Surau SMK Tun Syed Nasir Ismail


Sasaran

Warga sekolah SMK Tun Syed Nasir Ismail


Kos/Sumber

Unit Koko dan Unit HEM


Stratergi Perlaksanaan

Program ini dijalankan  anjuran unit Kesihatan dan Kelab PROSTAR


Laporan Sepanjang Program

Taklimat ini memberi pendedahan kepada warga sekolah bagaimana penularan wabak denggi boleh berlaku, cara mengelak, siapa yang terlibat dan risiko-risiko jika menghadapi demam tersebut.


Kekuatan/Kelemahan

Kekuatan : Guru-guru dan para pelajar  didedahkan dengan faktor penularan, kaedah penularan dan kaedah mencegah. Kesediaan penceramah oleh Cik Serina Lai dari Company Brand X-perience Sdn. Bhd. dengan penyediaan bahan ceramah yang lengkap dapat membantu memberi kefahaman yang jelas dan mudah.



Kelemahan : masa yang singkat tidak cukup untuk pendedahan yang
begitu banyak dan penting bagi masyarakat sekarang ini.


Cadangan/ Penambahbaikan


Ditambah masa ceramah





Disediakan oleh :                                                                                       Disemak oleh :


……………………. ………                                                                        ……………………………
(NABILAH BINTI ABD RAHIM)                                                                      (ROHAIZAH BT ALWI)
Setausaha Kelab PROSTAR,                                                                 Penasihat Kelab PROSTAR,
SMK Tun Syed Nasir Ismail ,                                                                   SMK Tun Syed Nasir Ismail,
Johor Bahru.                                                                                            Johor Bahru.
                                                                                                    









No comments:

Post a Comment